Materiały reklamowe
Materiały

Czy papierowe materiały reklamowe odchodzą do lamusa?

Wiele osób myśli, że w związku z rozwojem marketingu internetowego drukowanie tradycyjnych, papierowych materiałów reklamowych jest już przeżytkiem. Taki pogląd jest jednak sporym nadużyciem. Internet ma oczywiście wiele zalet, jednak jest mało prawdopodobne, aby w najbliższej przyszłości całkowicie wyparł stary dobry papier w roli nośnika reklamy. Przekonaj się o tym sam i przeczytaj o trzech najważniejszych argumentach przemawiających za tradycyjną reklamą!

Papierowe materiały trudniej przegapić

Każdy internauta niejeden raz stykał się z zalewem informacji reklamowych utrudniającym normalne korzystanie z sieci. Aby się przed tym uchronić, coraz więcej ludzi stosuje specjalne blokujące reklamy wtyczki do przeglądarek. Coraz skuteczniejsze w odsiewaniu reklam są także filtry antyspamowe chroniące skrzynki mailowe przed potokiem niechcianych ogłoszeń. Sprawia to, że reklama w internecie często jest ignorowana lub niewidoczna. Jednocześnie powieszony na słupie czy na ścianie tradycyjny plakat znacznie trudniej przegapić. Większość ludzi stara się przynajmniej pobieżnie zapoznać się z treścią wręczonej im do ręki ulotki, podczas gdy maile reklamowe nawet gdy przedostaną się przez zabezpieczenia antyspamowe są z reguły kasowane bez czytania. Oznacza to, że tradycyjna, papierowa reklama może skuteczniej skusić potencjalnego klienta.

Większe możliwości adresowania reklamy do konkretnej grupy

Na niektórych portalach społecznościowych autorzy zamieszczanych na nich reklam mogą skorzystać z opcji zaadresowania danej reklamy do grupy odbiorców o konkretnych, pożądanych cechach. Nie zawsze jest to jednak najlepsze rozwiązanie. Przykładem mogą być towary i usługi kierowane do osób starszych, wśród których odsetek nieposługujących się internetem jest wyższy, niż wśród innych grup, dlatego lepiej posłużyć się ulotkami czy folderami. Papierowe materiały wrzucane do skrzynek pocztowych przydadzą się również wtedy, gdy chcemy zaadresować ofertę do mieszkańców konkretnego osiedla czy dzielnicy. Innym dobrym pomysłem jest rozdawanie materiałów reklamowych podczas konferencji, szkoleń czy innych eventów przyciągających fachowców z danej dziedziny, którzy mogą być zainteresowani naszą firmą.

Materiały reklamowe

Wyższy prestiż

Elegancko przygotowane papierowe materiały reklamowe oddziałują na podświadomość klienta sprawiając, że będzie kojarzył naszą firmę z wysoką jakością oraz prestiżem. Z uwagi na wzmiankowany wcześniej natłok reklam internetowych efekt ten jest znacznie trudniejszy do uzyskania w przypadku reklamy online. Pamiętaj, że kluczowy będzie odpowiedni design drukowanych materiałów. Jeżeli sam nie zatrudniasz utalentowanych grafików, najlepiej będzie skorzystać z pomocy profesjonalistów. Takich folderów czy wizytówek lepiej nie drukować przy użyciu zwykłych drukarek biurowych. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, zazwyczaj najdogodniejszym wariantem jest skorzystanie z usług takiej placówki, jak punkt stacjonarny ksero. Ksero A0 pozwoli na wydrukowanie wielkoformatowych plakatów. Ponadto stacjonarne punkty ksero często oferują możliwość zaprojektowania wizytówek, ulotek czy kalendarzy promocyjnych za niewygórowaną cenę.

Papier czy internet?

Nie ulega wątpliwości, że zarówno reklamy internetowe, jak i tradycyjne, papierowe materiały reklamowe mają swoje zalety. Jeżeli zależy nam na skutecznym pozyskaniu nowych klientów, to nie ulegajmy owczemu pędowi i nie zapominajmy o tradycyjnych formach reklamy. Poczciwy papier wciąż pod wieloma względami przeważa nad reklamą sieciową.

Dodaj komentarz